Stall Vall

tisdag 1 augusti 2017

Senaste dagarna

I lördags skrittade jag ut i 1,5h på Zia med Starlight som handhäst. Skön motion, viktig för hästarna och gött för ryttarens hjärna att inte behöva göra något avancerat.

De är så harmoniska att vara med, speciellt kombinationen
med att Starlight är handhäst.
Efter stallet var vi hos Andreas föräldrar för årliga Timjanspelen. I år hade jag tur och tippade ovanligt många rätt på tipspromenaden (visste svaret på 2-3 frågor, resten var bara chansningar).
Andreas vann, jag kom femma och Emil och Olivia kom 1 resp 2 i juniorklassen. Rätt schysst utdelningen i familjen :D Superkul och som vanligt mysigt att umgås.

På söndagen åkte jag med Starlight och Sune till Anna för tömkörning. Själv. Jepp, Karin var bortrest i helgen och jag fick nåt infall och erbjöd mig ta med honom också. Fråga mig inte varför men det gick iaf jättebra, de skötte sig kanon, framförallt Sune då, och jag slapp få nervsammanbrott.
Känner mig nästan lite oövervinnerlig faktiskt.

Tömkörningen gick såååååå bra. Starlight var så himla himla fin, Anna plockar verkligen fram det bästa ur henne. Hon tyckte hon var klart med balanserad den här gången och var riktigt nöjd med henne. Jag tittar bara på och glömmer nästan andas för S är så fin. Och Anna är så duktig, det ser så lätt, mjukt och harmoniskt ut.

Ääälskar den här bilden. S är så fiiiiin <3
Jaja Anna, du med!
Sune var också duktig, han sköt in rumpan åt vänster, så som han gör i ridningen, men blev bättre under passets gång. Karin fick hänga med lite grann via facetime också, smart teknik det där.
Karin har även ridit honom i sin bomlösa sadel ett par gånger nu och han är mkt mer tillfreds och har ett annat driv så håll tummarna för att det är det som är problemet.
Vi ska iaf åka till en veterinär på andra sidan norska gränsen imorgon, hon ska tydligen vara riktig bra på diffusa grejer. Förhoppningsvis får han tummen upp nu även av henne.



Andra grejer jag pysslar med nu är att sälja av så mkt hästgrejer som möjligt, har alldeles för mkt som ligger oanvänt, speciellt ponnygrejer nu också :(
Samtidigt som jag bollar med annonser på sånt så håller barnen på att byta rum och då behöver det renoveras lite. Typ byta tapeter och måla om lite. Olivias nya rum gick snabbt tack o lov så nu är det "bara" Emils kvar.

Att ta tag i det är döden men sen går det rätt fort ändå.
Och det blir så fint när det blir klart.
Igår red Karin och jag Sune och Starlight galopp/Trossnäs-rundan, Sune var väldigt tillfreds och orkade galoppera på och Starlight, ja vad ska en säga, hon var sprallig och lite skvättig men my god, vad hon galopperar på fint. Och var knappt svettig efteråt jämfört med Sune. Hon har inte tappat mkt i kondition under promenadveckorna.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar