Stall Vall

torsdag 10 augusti 2017

Pepp!

Bara drygt en veckas gångsättning av S kvar nu sen äre full speed ahead igen. Lagom full speed iaf.
Ska börja backträna lite inför Rökulla men ta det chill med nedförsbackar, vi ska "bara" ta oss igenom godkända så finns ingen anledning att träna upp o nerför med fart.
Mycket dressyr ska det tränas också.

Är väldigt peppad inför Rökulla, boende o uppstallning är bokat. Jag har troligtvis gjort bort mig lite där när jag oerfaret insåg att starten går 8, man ska vara på plats en timme innan förbesiktningen startar och den kommer troligtvis starta 6.30 och boendet ligger 5 mil från tävlingsplatsen = jäkligt tidig morgon. Inte Vasaritts-tidig men väldigt tidig. Kanske får tänka om lite där.

Men hur som helst, peppad är jag och Starlight känns så himla fin och stark. Red en 15 km-runda igår och nu blir det vila några dagar medan jag och Olivia åker till Stockholm ett par dagar.
Ska fira min syster och sova över hos Anna, som flyttat både sig och hästarna till Värmdö. Lyxigt för mig som nu aldrig behöver åka nån annanstans än till öa :P :D.

Och så ska vi få hem en bänkskiva som syrran håller på
och bygger ihop. Äntligen ska dörren få bli skåpdörr igen.
I måndags följde Olivia spontant med till stallet och skrittade S medan jag promenerade bredvid och fick motion. Hon är också pepp, på att rida lite ibland men också att GROOMA! That's right, grooma.
Hon och Karin ska med till Rökulla och eventuellt följer även Andreas och Emil med, hur kul som helst.
 
Svårt att få med alla på bild, här var ju S väldigt fin men
Olivia huvudlös.
 
Men där är hon!

Sådär vig borde en ju försöka bli.
15 km-rundan igår gjorde jag med Linda & Ekemir. Hade en plan att gå fr stallet 19.30 och var så jäkla i tid, allt flöt som det skulle hemma och i stallet tills jag tog ut S på stallgången och hörde det klonkande ljudet av sko som glappar.
Hm what to do, chansa och riskera tappsko på vägen, chansa och riskera tappsko i hagen eller helt enkelt (HA!) plocka fram tappskokitet och fräscha upp tappsko-skillsen?
Vi ska sko om om en vecka så om skon ramlar av så blir det flera dagars borttappad ridning, inte värt. Plus skaderisken om hon trampar av den fel givetvis.
 
Fick ringa Karin först och bli påmind om hur man får bort de befintliga sömmarna, skon var inte så fasligt glappig men ändå tillräckligt för risk så bytte bara två st.
Efter halvt ryggskott, några dl svett och tusen svordomar så fick jag bort dom och kunde spika i nya och vips så satt skon fast ordentligt igen. 40 min försenat så kom jag ut ur stallet till slut.
Med reflexväst på eftersom jag inte har nån vidare uppfattning om när det blir mörkt.
Skulle behövt pannlampa också för det blev ju rätt sent och visade sig vara värsta vildsvinsjakten runt åkervägen när jag var på väg hemåt.
 
Pratade med en jättetrevlig jägare som berättade att de sett runt 15 st och hunnit skjuta två. Linda hade sett ett när hon var på väg för att möta mig också. Little bastards, bökar sönder åkermarken för bönderna och härjar omkring.
 
Fina Ekemir, ja och Linda också förstås :D
/G







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar