Stall Vall

söndag 6 augusti 2017

Gonatt semestern

Jobbväskan packad, lagt mig i tid och mentalt laddat för ett liv med rutiner igen. Vilket jag ju egentligen gillar men det är ju så skönt å vara ledig.
Jag hann INTE måla om lilltoan. Kom mig inte ens för att maskeringstejpa klart. Tog en sväng till Ikea istället o hjälpte kompis med hemkörning av säng och passade på att köpa gardiner till barnens rum och barpallar till bardisken vars skiva vi inte beställt än. Skruvade ihop dom tillsammans med Olivia samtidigt som vi kollade Buffy - vampyrjägaren på Netflix.
Och så dammsög jag de sista benlindorna som ska säljas. Snaark, tråkigare och mer högljutt än att maskeringstejpa.
Såå...rätt så produktiv söndag ändå.

Dagens bästa var ändå dressyrlektionen för Anna imorse. Starlight är så himla trevlig att rida, hon är ju helt otrolig som bara blir bättre o bättre efter varje skadevila.
Hon är stadigare i formen och nu när Anna tömkört henne och fått ännu mer känsla för hur hon funkar så kan hon förmedla med ytterligare precision vad jag behöver tänka på.

Idag var det att våga ge S lite mer tygel och kontaktfrihet på yttertygeln när hon blivit mer lösgjord en bit in i passet. Säga saker med skänkel o tygel en gång och snabbt tystna för att sen upprepa om hon inte svarar eller faller isär. Det svarade hon väldigt bra på, kan hon lita på att jag är konsekvent där (ju bättre ryttare jag blir alltså) så kommer det väldigt bra.

Det andra jag fick jobba med var att få henne att balansera upp sig själv bättre i vänstergaloppen. Rida mer med innerskänkeln och länga yttertygeln och det blev riktigt bra, steget blev längre och luftigare när hon bar sig själv med mindre stöd från mig.

S var såå duktig, snart vågar jag mig på att träna programridning igen.

Olivia tecknar väldigt mycket, den här bilden av Starlight är mkt representativ :D <3

/G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar