Stall Vall

söndag 23 juli 2017

Lyxmotion

Alltså, jag kan ha hittat en ny drog: sitta och titta på när vår tränare Anna tömkör Starlight.
Guud vad behagligt och harmoniskt det såg ut. Det var första gången så tanken var att hon skulle experimentera sig fram men hon fick till tömsättningen direkt och jag tyckte Lajtan såg nöjd ut redan från början. Hon försökte så klart slingra sig undan och pyssla lite men inget konstigt och Anna löste det så fint så jag nästan blev tårögd. Hon är så mjuk och tydlig, en inspiration att titta på.

Och fina fina Lajtan! Jag är ju hela tiden lite orolig och känner efter hur hon rör sig och analyserar minsta avvikelse, t ex oengagemang osv men hon var såå fin när hon väl snurrat igång och Anna var nöjd med henne. Vi kör snart igen, som sagt - en ny drog.

I början var det en bedrift bara att få henne gå rakt, utan att slingra sig.
Jag ska tänka på att stödja upp på ytter så hon inte välter inåt,
hon gör det i båda varven så är inte en ojämnhet utan mer en grej hon gör
och som jag får vara uppmärksam på.
 
Anna fick sig ett betalt gympass idag :D
Före Anna fick springa runt med S i tömmar så tränade hon Karin och Zia och de var såå fina <3
Karin har ju helt gått in för dressyren ny och har som mål att våga starta en tävling eller pay n ride i höst och vi är en hel hejaklack som hejar på!

Kolla liksom, det kommer bli så bra!
Jag tycker också dressyren är väldigt kul men är fortfarande nykär i distansritten så minst en start till hoppas jag på i år. Rökullaritten T100 16/9 ligger i planen för Starlight, rida för godkänt och få ihop hennes 1000 totala tävlingskilometrar.

Ev kommer jag starta Zia på Billingeritten T80/DM för Värmland. Vi tränar ihop oss för det och får se om jag anmäler oss.

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar