Stall Vall

torsdag 20 juli 2017

Galopperande good times

Semestertider är sociala tider. Idag pausar jag men imorrn och på lördag har vi playdates med vänner och familj inbokat.

I tisdags träffade jag mina barndomsvänner Karin och Jill. Jillsan bor i Israel till vardags så vi ses ju verkligen inte ofta. Karin bor i Lund och är uppe i Värmland iaf en gång om året och då brukar hon och dottern Sunna hänga med till stallet vilket de gjorde den här gången också.
Vi tog en promenad i lillskogen tillsammans med Vall-Karin och Sune och sen fick Sunna trava lite på ridbanan.
 
Starlight ser lite schleten ut här men det var hon inte.
 
Glad Sunna - hon gillar verkligen Lajtan <3
Igår testred jag Sune för att se om han fortfarande viker av in till vänster och tyvärr så gör han det så nåt är det ju som inte stämmer. Får se vad röntgenanalysen säger.
Karin tömkörde Starlight samtidigt och hon såg jättefin ut, så himla kul att se. På söndag ska Karin träna Zia för Anna och så ska Anna få tömköra Starlight. DET ska bli superintressant!

ET-Cilla var hos oss igår och lasrade S rygg och tyckte inte hon var ömmare där än sådär lite grann som hon brukar vara i ländryggen.
Tummen upp för ridning alltså så det passade jag på att göra idag, dags att återinföra galoppen.
Red bortåt galoppvägen och vände sen tillbaka, mycket skritt och trav och så 2 x galopp då. Det var helt underbart, åh vad jag inser att jag saknat att galoppera på henne. Hon är bäst!
Kändes som hennes vanliga guppeliguppande, ska bara tillbaka styrka och ork så är vi på topp igen.
Fast hon lyckades snubbla och nästan gå ner på knä när vi skrittade hemåt så vem vet, imorrn kanske hon är halt igen. Tack o lov travade hon på superfint på åkervägen efteråt så vi får hoppas på att det inte gjorde nåt. Ett litet sparkmärke hade hon på höger fram också PLUS att det krupit in en liiiiiten barkbit under benskyddet så det blivit skavsår. Har hänt en gång under åren jag ridit henne. En gång.
SLUTA gör mig nervös nu, låt oss bara få komma tillbaka tack...
 
Såå pigg och galoppglad!
Efter stallet så åkte jag och barnen till Arnäs och badade, jäklar vilken skön badplats det var. Sandbotten och långgrunt och t o m varmt i vattnet. Dit kommer vi definitivt åka fler ggr. Är så skönt att Emil simmar mycket säkrare nu, går att slappna av när man är o badar.

Avslutar dagen med räkmacka och skräckfilmer.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar