Stall Vall

måndag 19 juni 2017

Tålamod på svaj

Åååh vad jag är upp och ner i humöret, ena stunden jaja det ordnar sig med Starlight, andra stunden GAAAAH jag o r k a r  i n t e vääänta på svar. Jag vill fortsätta träna oss, det är skitjävlatråkigt med paus nu.  Är tävlingsplanering- och träningssugen. FRUSTRERAD!!

Hade ju Sune att fokusera på en kort sväng men igår betedde han sig skitskumt när vi skulle träna för Anna, ville inte gå fram, sen kom han igång men efter ett litet tag envisades han med att vända in till vänster i mitten och stanna.
Men han travar på fint på rakt spår och varken känns eller ser halt ut. Vi fattade ingenting mer än att han var tydlig med att nånting inte stämmer.
När vi red ett långpass i lördags så gick han bra men orkade inte riktigt hålla galoppen. Jag känner ju inte honom lika bra som Starlight så det är svårt att veta vad som är nåt och vad som bara är dagsform.
Idag kom vi på att det kan vara något med sadeln, han har haft padd ett tag men vi tog bort den senaste dagarna då det såg ut att passa bättre men det kan ha ställt till det.
ET kommer imorrn och kollar igenom alla storhästar så på torsdag ska jag testa att rida igen.
Om det går bra efter att veterinären böjt honom bak vill säga. Passar på när hon ändå kommer och kollar Starlight igen på torsdag.

Vi har även bokat tid på Husaby för Sune och Starlight v 31, första tiden de hade ledig i sommar. Lämnar inget åt slumpen.

Laxå är avbokat, kanske förhastat såhär nu när det kanske är så enkelt som att sadeln bara behöver justeras men blää, känns som att allt är så jäkla skört hela tiden. Hästar borde vara som sega starka fiskelinor. Utan trassel helst.

I mammas träns.

/G

Edit: lite positiv kan jag ju vara gällande hästeriet iaf, ska bli fint väder på torsdag, inte storm som sist veterinären var hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar