Stall Vall

måndag 5 juni 2017

Hage och sånt

I lördags var vi på Liseberg och hade superkul (jag åkte några bergodal-banor direkt vi kom dit och var sen väskbärare), jag fick inte ens huvudvärk vilket jag alltid brukar få på nöjesparker.
Alla har tjatat om att Helix är så frän, den måste man åka, så vi tog den direkt innan jag hann komma med ursäkter. Den var häftig, jag blundade i varenda korkskruv och loop, och när den sen tog slut så blev vi sittande en lång stund utanför avstigningsområdet med en smal gång till höger och ett stup rätt ner på vägen till vänster.
Till slut ropades det ut i en högtalare att det var nåt tekniskt fel och att de skulle komma och evakuera oss. Sen fick vi gå som en ankfamilj på led in till "perrongen" och försöka undvika tvångstankarna att kasta oss ut över den oskyddade kanten. Jorå, jag fick lite svindel och blev svag i benen.
Såna där grejer ska bara funka, buhuuu.
Olivia och hennes kompisar och kusiner som var med åkte allt flera ggr. Emil föredrar spelhallen men åkte några lite lugnare grejer.
Perfekt lagom varmt väder och lagom med folk, som mest var det nog några köer på 40 min men annars inte alls farligt.
 
Jag var inställd på att söndagen skulle vara träningsdag och sen stolpa hage men Karin, Oskar och Karins pappa Jens hade jobbat som galningar under lördagen så allt var stolpat och tråd skulle sättas istället. Ok, då ställer jag in mig på det istället men näedå, den satte Oskar och Jens också så det enda jag hjälpt till med har varit att gå runt med Karin och kolla så det inte ligger något olämpligt skrot nånstans.
 
Den blir så himla bra och fin, hästarna kommer älska den. Mager bete men stora ytor och fina björkdungar att hänga i. Så nu blir de ute dygnet runt, är bara Ice som får gå över till en natthage utan gräs ifall det skulle kicka igång fången igen.
 
Vågar knappt tro det så borde inte säga det högt men kan detta bli en sommar med smidigt hästliv?
Äntligen isf. Förra året blev det mockning och in-o-utsläpp och allt sånt pga skadade hästar och åren innan har sommarhagen varit en 5-minuterspromenad bort. Vilket inte är farligt men det plussar ju på tiden med allt körande av vatten m m.
Nu är ingången ff sandhagen så man kan använda slangen så det är bara gräsdelen som är en annan hage.

Ice har fått nytt jättefint regntäcke.
Snälla Sune, låt bli att riva sönder det. Snälla.
 
Hästarna har varit väldigt nyfikna på vad människorna
pysslat med på andra sidan staketet i helgen.
 
Mocka hage med Sune är risky business.
Gosegosegose OJ, jag råkade visst använda tänderna.
FÖRLÅÅÅT!
Nu ska jag åka och mocka ur 4 boxbäddar. Giv mig styrka, arm- och benstyrka!
Sen ska jag ut och trava med S nåt varv på galoppvägen.

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar